søndag 11. september 2011

HØSTINSPIRASJON

Jeg elsker når høst og vinterklærne kommer i butikken. Selv om jeg ligger her i 40 varmegrader, og høst og vinter er fremmedord, så klarer jeg ikke lavære. Tjukke strikk og vinterstøveletter må nok vike fra min garderobe i år, men det betyr ikke at alt må legges til side. Det blir kaldere her i Dubailand også. Skal jeg på et kjøpesenter her nede går jeg alltid med bukse og en tynn genser. Da støter jeg ingen og slipper å gå og fryse.

Sommeren har handlet om "color blocking" og neonfarger. Dersom du var en av de som kasta deg på neontrenden kan du nå legge de plaggene på hylla. Mange av de store motehusene viderefører fargetrenden, men knallfargene er byttet ut med dypere krydderfarger. Sennepsgult, flaskegrønt, bærfarger som burgunder/plommerød, mørkeblått og rust oransje er bare noen av fargene som vil prege motebildet fremover. I fjor kom kamelfargene inn for fullt, og du trenger ikke gjemme de klærne innerst i skapet i høst. Metalliske farger som gull, sølv og bronse hører høsten til, kanskje mer i høst enn noen gang før. Leopardmønsteret er byttet ut med slangeskinnsmønster, noe jeg er meget fornøyd med. Kasta meg aldri på den trenden. Er igrunnen ikke så glad i dyreprint, men slangeskinn er kult.

Er dere som meg. Pakker med alt for mye i kofferten, og ender opp med å bruke en brøkdel? Vel, New York står snart for døren, og jeg satser på å ha plass til et par nyinnkjøp når jeg returnerer hjem. Ha, ha Dubai er "hjem", kan det bli bedre. Jeg må tenke hva jeg skal ha på meg dag for dag, og pakker med meg basisplagg sånn at det er lett å kombinere de plaggene jeg tar med meg. I dag la jeg frem herlighetene på sengen, og jeg ble nesten litt overrasket over hva jeg hadde i skapet. Det skal nesten bli litt herlig å legge bikini og shorts til side for en uke. Regner med at når en går fra 40 til rundt 20 grader, vil 20 føles litt kaldt, så her er litt av min høstgarderobe. Something new and something old.


 Jeg har vondt for å se for meg meg selv i skinnbukser, men denne skimmer jeansen fra Zara lignet faktisk litt, pluss at den er super god å gå med. Nesten tro kopi av skinnbuksene fra Jofama by Kenza bare mye, mye billigere. De burgunder røde skoene fra By Marlene Birger kjøpte jeg til 60% avslag i fjor. Snakk om kupp. Metallisk/burgunderfarget genser fra H&M.


 Sølv genser fra H&M. Mokasininspirerte ballerina sko i slangeskinn fra Aldo. Ja, mokasiner er inn igjen dere.


Sennepsgul topp fra Zara. 


 Jeg har kasta meg på fargetrendene som aldri før. Dere har gjerne fått me dere at Kate Middelton har vandret rundt i røde bukser fra J Brand, og kjendiser verden over har fulgt etter. Jeg hadde ikke lyst å bruke en formue på røde bukser, så gikk for billig varianten hos Zara. Asymetrisk, tynn strikkegenser fra Helmut Lang. Sko fra Bianco. Ligner veldig på de fra Isabel Marant. Hurra for billigkjeder.

 Noen basisplagg er verdt invisteringen. Skjorta som jeg kjøpte på salg i sommer fra Marc By Marc Jacobs er definetivt en av de. Rust oransje jeans og tweed jakke fra Zara. Gamle skinnboots fra DNA, skam gode å gå med.


 Gammel strikkegenser med perler fra Tiger of Sweden. Elsker den. Flaskegrønn bukse fra Zara. Skoene er fra By Hudson, og kjøpt på salg i sommer. Kupp.



 Hvilken bedre mulighet til å få brukt min Alice + Olivia kjole enn New York. Bildet yter den på ingen måte rettferdighet. Elsker kjoler. Pumps fra Ted Baker. Takk Thomas;)

Da var jeg klar for New York, Dubai, høst, sommer og det som måtte komme. Livet er herlig dere!

1 kommentar:

  1. Fytti så masse fint du har. Kjenne eg må begynna å bli interessert i klesmoter her altså...hehe

    SvarSlett