lørdag 10. september 2011

MY NEIGHBORHOOD FROM THE SKY

Det har ikke skjedd så mye her i Dubailand siden sist. Thomas har jobbet og jobbet og jobbet, så vi har ikke komt oss ut på så mye. Vanskelig å ta bilder ute i denne varmen siden kameraet trenger sin tid før det er fritt for kondens. Kommer sterkere tilbake.

Litt har det skjedd siden sist da. På min daglige runde rundt Marinaen gikk jeg på trynet så det sang da jeg skulle krysse en firefeltsvei. Her snakker vi blod, svette og nei, ikke tårer. Travet inn på en skjønnhetssalong og pekte på serviettene på disken, og fikk en prisliste servert i hendene. Da jeg pekte på sårene mine ble det liv og røre i salongen og de kom med en serviett med alkohol på som de presset nedover armen min. Gud bedre, da ble det nesten tårer.

Ellers har det vært bånn gass på tredemøllen. Har en mistanke om at den vifta som hører til tredemøllen har gjort meg forkjølet, men er på bedringens vei. Begynner å få litt rutiner her nede med trening, soling og lesing ved bassenget, mat, litt mer trening..."å sånn går nu dagan". Ramadan er over, noe som betyr at de andre norske Dubaifruene er ferdig med Norgesferien sin. Tenker å hive meg på torsdagsfrokostene på Emirates Mall etter New York turen.

Yes, neste fredag reiser vi til New York, og jeg gleder meg så utrolig mye. Håper på overskyet vær og temperaturer rundt 18 grader. Tror jeg må begynne å pakke i morgen. Gleder meg til å bruke noen av mine nyinnkjøp fra Dubai i New York. Noen av mine venninner hadde lyst å se, så da blir det et lite pakkeinnlegg og litt moteinspirasjon en av de neste dagene. Noe som det sannsynligvis vil bli mer av her inne etterhvert. Ja, for vi elsker shopping og mote. Synd vi ankommer New York en dag etter NY Fashionweek er avsluttet. Spesielt Thomas gleder seg til shopping!

Selvfølgelig så ligger fallskjermfeltet et steinkast unna der vi bor, og Thomas hadde i går sitt første hopp her i Dubai. Prinsen av Dubai hopper også fallskjerm, så Thomas fikk hilst på han i samme slengen. Nå venter jeg bare på middagsinvitasjon til hans palass. Thomas har filmet nabolaget vårt fra himmelen. Enjoy.




Ha en fortsatt fin helg!



2 kommentarer:

  1. So far so good med andre ord:)? Meget bra film! Det kunne vel neppe prinsen av Dubai gjort bedre :)
    Enjoy US of A:)

    SvarSlett
  2. Håpe såra dine har komt seg! Såg jo ikkje så godt ut d på albuen iallefall...
    Btw, fint viss dåke spare palassbesøk t me komme ned. Eg vil ver me =)

    Kosa deg videre!
    Klem

    SvarSlett